Listing 1 - 10 of 450 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Literary Non-Fiction: A Writers' & Artists' Companion is an essential guide to writing in a wide range of genres, from travel writing to feminist polemic and writing on nature, history, death, friendship and sexuality. Part 1 explores the full range of genres and asks the question: what is literary non-fiction? Part 2 includes tips by such bestselling literary non-fiction writers as: Lisa Appignanesi, Rosemary Bailey, Gillian Beer, Bidisha, Lizzie Collingham, William Dalrymple, Stevie Davies, Colin Grant, Rahila Gupta, Philip Hoare, Siri Hustvedt, Alice Kessler-Harris, Barry Lopez, Richard Mabey, Robert Macfarlane, Sara Maitland, Neil McKenna, Caroline Moorehead, Susie Orbach, Jennifer Potter, Susan Sellers, Dava Sobel, Diana Souhami, Dale Spender, Francis Spufford, Daniel Swift, Colin Thubron, Natasha Walter, Sara Wheeler and Simon Winchester. Part 3 offers practical advice - from planning and researching to writing a proposal and finding an agent or a publisher when your work is complete.
Authorship. --- Authoring (Authorship) --- Writing (Authorship) --- Literature
Choose an application
4e de couv. indique : "Après une brève introduction sur la lecture, l'ouvrage, composé de trois parties, propose une définition, et une problématique du carnet de lecture, puis continue par un historique, pour aboutir à l'étude de sept exemples d'écrivains du XXe siècle qui pratiquent des carnets de lecture, dans une perspective de poétique comparée ; chez Paul Valéry, dans la littérature et la philosophie roumaine (Cioran, Constantin Noica, Mikhail Sebastian), espagnole (chez Ortega y Grasset, Vila-Matas), et-la-littérature-italienne(C Pavese).".
Genealogy --- Authorship.
Choose an application
Des conseils d'écriture cinématographique et des principes techniques qui aident à articuler le scénario et la réalisation : concevoir la structure dramatique, inventer un personnage ou adapter une oeuvre romanesque, comprendre les enjeux de la mise en scène ou du montage, aborder la création des séries, composer avec des petits budgets, etc. ©Electre 2016 Comment écrire un scénario et réaliser un film ? Quelles collaborations possibles entre scénaristes et réalisateurs ? Cet ouvrage conçu à partir d'expériences concrètes de professionnels propose une série de pistes, donne des exemples concrets, relate de nombreuses expériences du passage et de la synergie entre l'écriture de scénario et la réalisation. La structure dramatique, la construction d'un personnage, les dialogues, l'adaptation d'un livre à l'écran, le point de vue documentaire, les enjeux de la mise en scène, le côté organique d'un film, les acteurs comme source d'émotions, le montage, le lien entre narration et musique, les petits budgets, les séries, le transmédia, l'enseignement... sont autant de points abordés. Aussi curieux que cela puisse paraître, aucun essai jusqu'ici n'a approché, de concert, scénario et réalisation. Pourtant, la mise en scène est aussi une forme d'écriture. Scénario et réalisation : modes d'emploi permet au lecteur de se poser les bonnes questions, sans jamais apporter de réponses dogmatiques. Le livre est autant destiné aux étudiants en cinéma, qu'à ceux qui en font et à tous les spectateurs qui rêvent de comprendre comment naissent les films.
Motion pictures --- Authorship --- Production and direction --- Authorship.
Choose an application
Authorship --- Authorship. --- Copyright. --- Copyright --- Philosophy. --- Philosophy.
Choose an application
It sounds like a paradox: How do you engage in autoethnography collaboratively? Heewon Chang, Faith Ngunjiri, and Kathy-Ann Hernandez break new ground on this blossoming new array of research models, collectively labeled Collaborative Autoethnography. Their book serves as a practical guide by providing you with a variety of data collection, analytic, and writing techniques to conduct collaborative projects. It also answers your questions about the bigger picture: What advantages does a collaborative approach offer to autoethnography? What are some of the methodological, ethical, and inter
Ethnology --- Authorship. --- Research. --- Methodology.
Choose an application
Recounting past events is intrinsic to the storytelling function, as most fiction assumes the past tense as the natural means of narrating a story. Few narratives draw attention to this process, yet others make the act of remembering a primary part of the narrative situation. Ranging in its focus from poetry to novels, autobiographical memoirs and biopics - from the ostensibly fictional to the implicitly real - this volume discusses the extent to which such fictional acts of remembering are also acts of rewriting the past to suit the needs of the present. How seamlessly does experience yield t
Fiction --- Authorship. --- Authoring (Authorship) --- Writing (Authorship) --- Literature --- Fiction writing --- Metafiction --- Writing, Fiction --- Authorship --- Technique.
Choose an application
¿Qué es un autor? La pregunta que Michel Foucault lanzaba un año después de que Roland Barthes decretara su muerte, ha encontrado múltiples respuestas teóricas que abordan la autoría como una compleja cámara de ecos, en expresión de José-Luis Diaz, donde resuenan cuestiones cruciales acerca de la literatura, el arte o el sujeto. La teoría literaria, la historia de la crítica y de las ideas, la sociología, el análisis del discurso o la deconstrucción, se han volcado en analizar ese supuesto ser de carne y hueso que fabulamos antes o tras, dentro o sobre, de la obra literaria y artística. ¿Cómo y cuándo surge el concepto de autor tal y como hoy lo concebimos? ¿Cómo han cambiado las relaciones entre el autor/a, la obra y el lector/a? ¿Qué atributos se asocian a la noción de artista? ¿De qué modos la autoría se pone en escena en la obra? ¿Y en el campo literario y social? ¿Cómo se deviene autor? Recogiendo textos fundamentales de los Estudios Autoriales de las últimas décadas, esta antología nos invita a repensar los papeles culturales de este ser de papel y de palabras cuyo retrato, sin embargo, no se ha dejado de pintar, de fotografiar, de filmar y, sobre todo, de imaginar.
Auteur (esthétique) --- Authorship --- Philosophy.
Choose an application
Choose an application
Graphics industry --- publishing --- authorship
Choose an application
Authorship --- Handbooks --- manuals --- etc.
Listing 1 - 10 of 450 | << page >> |
Sort by
|